Dag 8

21 mei 2015 - Braunsbach, Duitsland

Donderdag 21mei
Rustdag Braunsbach

We zijn nu precies een week onderweg. Een week wat veel indruk op ons heeft gemaakt en veel heeft gebracht. Voor Timo in iedergeval duidelijkheid, en voor mij eens te meer hoe mooi een fietsvakantie in verschillende culturen en natuur is. De komende tijd zal alleen maar zwaarder worden nu de eerste bergen zich één deze dagen aandienen. Toch kijk ik hier naar uit, de beproeving om op eigen kracht en tempo naar boven te stoempen. Vanmorgen kwam voor Timo het verlossende telefoontje dat hij door mijn zwager (Eric) opgehaald word. Dat gaf ons allebei de rust die we op deze rustdag goed konden gebruiken. De zon kwam er spontaan door en de warmte deed ons goed na een koude nacht. Zijn daarna even lopend naar het dorpje gegaan om wat inkopen te doen. Bij de plaatselijke bakker, tevens een hele kleine supermarkt, en lunchroom, konden we heerlijk op het terras genieten van koffie en een flink stuk taart. Daar was ook een pizzeria iets verderop, en besluiten om daar onze laatste avond lekker aan te schuiven voor een flinke pizza. Zo konden we dit toch samen goed afsluiten en terugkijken op een leuke week. Timo bedankt voor je gezelligheid en droge humor.

De WiFi is hier uitstekend, kon zo mooi mijn blogs van de laatste dagen even bijwerken. Fijn even app-en de hele dag met Karin en de kinderen. Ik heb mijn tassen weer op orde, kleren gewassen, en er wat spullen uitgehaald die ik niet meer nodig heb. Je neemt toch altijd wel weer iets teveel mee. Dan kan nu mooi mee met mijn zwager, hoef ik het niet op te sturen, want dat had ik al besloten omdat op de rustdag uit te gaan zoeken. Elke gram de bergen op die je niet gebruikt, is er één teveel. Voel me verder prima, af en toe wat rugklachten op mijn zwakke plek in mijn onderrug, maar met wat oefeningen die ik geleerd heb bij de fysio hoop ik het onder controle te houden. Op voor de tweede week......Let's Rock, zoals Timo steeds zei.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Bert:
    22 mei 2015
    Mooi om te lezen dat het je goed gaat. En nu in je eentje de Alpen over. Gaat helemaal goed komen. Pas goed op je rug.
  2. Munster:
    22 mei 2015
    Dag Richard wij wensen jou een mooie fietstocht verder zal wat zwaarder zijn hoor ik van Karin.Ik zie haar misschien bij de sportschool ik ga wel .Een fijne dag heel veel plezier en geniet van de natuur.Je schoonouders.liefs.
  3. Gerry:
    22 mei 2015
    Hoi Richard, erg leuk je belevenissen te volgen en te merken hoe je geniet van dit avontuur!
    De uitdaging van de bergen komt eraan en dit natuurgeweld trotseren daar neem ik mijn petje vooraf! Chapeau!! Heel veel succes en pas goed op jezelf! Hartelijke groeten van ons!
  4. Erik Luppes:
    Hoi Richard,

Geniet ervan en succes de komende tijd.
  5. Inge Ridder:
    22 mei 2015
    Hoi Richard. heel veel succes verder. Je zult ondertussen wel weer op een nieuw plekje zitten.
    geniet ervan en we blijven je volgen. Erik haalt morgen Timo op. Groetjes Inge