Dag 28

11 juni 2015 - Castellaccio, Italië

Donderdag 11 juni

Massa Martana - Castellaccio
Dagafstand 52km

Gistermiddag later kwam iemand ons ontvangen en konden we ons plekje opzoeken. Toen Jokelien, van het Nederlandse echtpaar uit Leeuwarden, zich ging douchen, bleek  ze opgesloten te zijn. We moesten gebruik maken van de badkamer achter de receptie. Dat is later wel even anders geregeld, waarop we een sleutel kregen voor de nacht en die legden we neer op een afgesproken plekje.

Ik was nog bezig met mijn ontbijt toen zij alweer op pad gingen. Zij eten ergens onderweg denk ik. Met mijn planning lig ik nu een dag voor. Ik was in de veronderstelling zaterdag in Rome aan te komen, maar dat blijkt vrijdag te zijn. Of ik fiets zo snel, of de warmte heeft mijn dagplanning overhoop gehaald. Zal het wel niet meer zo helder hebben gezien. Maar ik moet zeggen, dat ik er gelukkig ook wel blij om ben. Het is goed zo.....Karin komt gauw, dan is Rome mooi een paar dagen voor ons.

Vandaag één van mijn minste dagen gehad. In een kleine mini-market had ik even mijn eten weer aangevuld. Met een zoutloos brood, (dat is bijna al het brood hier), salami en een halve ltr melk stil ik mijn honger weer. Of het de melk is geweest weet ik niet. Die smaakte ook niet. Die was vet en romig en het gevolg was dat ik even later behoorlijk misselijk de klim weer op moest. Ik had geen oog meer voor vergezichten of andere mooie fotomomenten. Had het allemaal wel even gezien. De warmte en het klimmen vergt veel van je. Zag later een bord met Roma, nog 87km. Dan gaat er wel even van alles door mij heen. Einde is inzicht.

Als ik dan ook nog bijna van de weg af word gereden door een klein vrachtwagentje, heb ik het even gehad. Een klein gaatje en hij wurmt zich nog net voor mijn voorwiel. Het was ook druk om sommige stukken. Ik schrik en kom aan het slingeren. Tijdens het klimmen heb je al je evenwicht nodig met die bagage. Gelukkig ging het net goed. Het zal je gebeuren, zo vlak voor de finish. Als hij in zijn buitenspiegel had gekeken, dan had hij niet zo'n vrolijke hollander gezien. Woest was ik. 99 Procent houd echt wel rekening met je, maar deze eenling dus niet......!

Vermoeid en bezweet kom ik op een mooie camping aan. De jongen praat vloeiend Engels en mag gaan staan waar ik wil. Een kop bouillon en zoute tukjes, knap ik later wel weer van op. Een mooi zwembad en Karin even later aan de telefoon, doen deze dag snel vergeten. De eerste Rome-gangers zijn al binnen en even later druppelen er meer binnen. Een vaste tussenstop blijkbaar voor....DE LAATST ETAPPE.

Morgen wordt de fotoreportage zeker groter......hahaha.

1. Munster:
    11 juni 2015
    Richard het is goed zo .Janneke is geslaagd we waren even om haar daarmee te feliciteren en ook haar ouders die daar ook heel blij mee waren.We hebben er even op geproost.en dat de we staks ook als jij weer thuis.Ik verheug me er op om jou weer tezien.LAAT STAAN HOE JOU GEZIN EN IEDEREEN weer blij is het is goed zo .Waar je ook bent voor staks welterustenLiefs je schoonouders Joseph en Annie Munster.
  2. Gert:
    Hoi Richard,
    Nog 1 dag trappen man, knap hoor.
    Morgen heb je vleugels, wedden !
    Ciao Gert
  3. Eric en Anne:
    11 juni 2015
    Super gedaan Richard, op naar die laatste etappe en dan.......genieten.
    Wel jammer dat we dan je mooie verhalen moeten gaan missen.
    Succes nog morgen en tot snel.
    Groeten; Eric, Anne, Maud en Job
  4. Gerry:
    11 juni 2015
    Hey moedige doorzetter, vandaag viel het allemaal tegen, maar morgen ga je het beleven!! De eeuwige stad gaat je verwelkomen! Wat een apotheose moet dat voor je zijn! Boeddha zei het al 'de grootste krijger is diegene die zichzelf overwint!' Je hebt laten zien dat je beschikt over ongelooflijk veel doorzettingsvermogen! Het aftellen is begonnen, morgen Rome, zondag Karin en daarna het grote genieten van al het moois dat Rome biedt. Veel succes morgen! Hartelijke groeten van ons, Harry en Gerry
  5. Jos en Anneke:
    12 juni 2015
    Hey maot, nog 1 dag en je kunt de grond van het sint pietersplein kussen knap hoor. Wij hebben genoten van je verhalen en je foto's, ik hoor alles wel als je weer aan het werk bent,dan wens ik je nog veel plezier in Rome samen met karin en geniet er nog van. Tot gauw!