Dag 9

22 mei 2015 - Ellwangen (Jagst), Duitsland

Vrijdag 22 mei

Braunsbach - Ellwangen
Dagafstand 53km

Vannacht was een koude nacht. Laag aan de grond 2gr. boven nul, volgens internet. Timo had ijsvorming op zijn tent gehad. Eigenlijk is het net iets te koud voor mijn slaapzak. Heb me al voorgenomen om een zimmer frei op te zoeken als ik op grotere hoogte kom. Samen ons laatste ontbijtje, waar ik steeds enorm van kon genieten, die grote eetlust. Een hele banquet en een paar bolletjes, 3 eieren er achteraan, plus 1 voor onderweg, 2 voor mij, en dan de rest nog voor de hele dag. Een doosje van 6 eieren belanden ook elke dag weer in ons winkelkarretje. In dat bijna 2 mtr. grote lijf gaat natuurlijk heel wat in. Dat zal ik nog missen.....

We nemen afscheid en al gauw blijkt dat de eerste 30km het toch wel wat met me doet. Natuurlijk zou ik het eerst alleen gaan doen. Toch hebben we met z'n allen hem proberen voor te bereiden. Heb mijn fietsmaatje achter moeten laten. Wetend dat zijn vader hem op komt halen en dat het allemaal goed komt, klim ik gestaag naar bijna 430 mtr. Zo'n emotionele bui maakt je nog sterker blijkbaar. Had ook geen keus, binnen 20 min na mijn vertrek had ik de eerste kuitenbijter al voor mijn wiel. 430 mtr wordt ook mijn hoogste punt van de etappe voor vandaag. Na 52 km bereik ik AZUR camping in Ellwangen en hou het voor gezien. De volgende zit 70km verderop. Na zo'n dag alleen gaat er van alles door je heen..........

1. Timo Ridder:
    Mooi geschreven Richard!
    Je kunt het, zoals ik eerder zei we zien elkaar weer wanneer je terug komt!
  2. Bert:
    22 mei 2015
    Mooi verhaal. Zet m op buurman!
  3. Munster:
    22 mei 2015
    Richard het is nu avond en ik ben wezen stappen met mijn schoondochter .Ik wil toch even weten hoe het gaat Ik wens jou dan een fijne avond hoop dat je het warm hebt Opa zal wel zeggen een lange onderbroek aan.Lekker strak om je billen hele goeie nachtrust veel Gr en liefs je schoonouders.
  4. Truus:
    Heel mooi! Groetjes van de buuf van Timo
  5. Dick en Jennie:
    23 mei 2015
    Wat heb je dit mooi geschreven, ik kan mij het gevoel wel voorstellen, maar het gaat je lukken hoor, veel succes verder.
    Groetjes
  6. Munster:
    23 mei 2015
    Hoe gaat ie Richard Wordt het weer warmer ?Fijn gefietst Mensen ontmoet .Het kan allemaal mooi zijn .Wij lezen het wel weer in jou volgende reisblog.Nog rug broblemen ? We volgen jou heel veel Gr liefs je schoonouders.
  7. Jeannette Vloedgraven:
    23 mei 2015
    Mooi om je reis op deze manier te volgen. Super knap wat je doet. Succes met vooral de sneeuw die je tegen komt ?? Zet 'm op.
  8. Kel:
    23 mei 2015
    Hoi Richard, wat leuk om je verhalen te lezen, jammer dat Timo het niet heeft kunnen afmaken. Ik ben best wel een beetje jaloers dat je dit mee mag maken, heel gaaf! Groetjes Kel