Dag 7

20 mei 2015 - Braunsbach, Duitsland

Woensdag 20 mei

Gundelsheim - Braunsbach
Dagafstand 76km

Dreigende wolken hangen in de lucht, en tijdens het ontbijt vallen de eerste druppels. We pakken alles snel in en vervolgen onze weg. Na een kwartier begint het echt te regenen en trekken onze regenkleding snel aan onder een viaduct. Dit houden we tot de middag en rijden zwijgzaam verder. Ik voel dat Timo het plezier van zo'n fietstocht begint te verliezen. Tijdens onze lunchpauze na ongeveer 35 km, schuilen we in een  blokhut wat dienst doet als bushokje. Gelukkig klaart het op en gaan op pad voor de laatste 40km ongeveer. De volgende camping zou voor ons de ideale plek zijn voor een rustdag. Hierna dient zich de Schwäbische Alb aan en dat wordt toch meer klimmen. Na veel gepraat te hebben met Timo onderweg s'middags, komen we aan op een mooie camping. Vriendelijke beheerder die ons vertelt dat er nog een gast aanwezig is uit Nederland die de route ook fietst, en toevallig staat hij even later naast ons. Hij gaat tot Verona, vanwege zijn vrouw die daar vandaan komt en zij vliegt ernaar toe. Als we onze tentjes hebben staan breekt de zon er weer goed door. Toch zal Timo dit niet beïnvloeden, hij heeft zijn beslissing genomen en vind het genoeg zo. Het fietsen en de dagindeling van zo'n vakantie pakt hem niet, zoals hij dat zelf zo mooi zegt. Ik kan niet anders dan dit te respecteren, zijn besluit staat vast. Na ons potje gekookt te hebben, gaan we uitzoeken hoe hij het beste terugkomt. Tot overmaat van ramp, blijkt dat de Duitse spoorwegen ook nog staken. Maar de vriendelijke eigenaresse heeft belooft dit voor hem vanavond uit te gaan zoeken. Ook zijn zijn ouders ingeschakeld. Wordt vervolgd......

1. Munster:
    21 mei 2015
    Richard veel respect voor jou wij horen wel hoe jou reist verder verloopt De reisverslagen zijn mooi geschreven Dus hou mij op de hoogt.Je schoonouders liefs.Dag Timo .
  2. Gerry:
    Hallo Rchard,
    Jammer dat jullie de afgelopen dagen de nodige tegenslag moesten incasseren. Ook jammer dat dit resulteert in het stoppen van Timo! Toch alle lof dat hij de moed heeft gehad de tocht te proberen. Hij is uiteindelijk een heel eind gekomen! Voor jou zal het nu wel anders gaan worden. Hopelijk blijf je gemotiveerd en laat de fysieke gesteldheid je niet uit het veld slaan. Veel sterkte en veel succes met de volgende kilometers! Groetjes van ons, Harry en Gerry
  3. Karin:
    21 mei 2015
    Ook al verheug je je op de alpen die binnenkort komen, geniet van je welverdiende rustdag en de laatste dag samen. Dikke kus.
  4. Inge Ridder:
    21 mei 2015
    Geweldig hoor hoe jullie dit oppakken. Dat wordt dan nog 1 blog volgen. We doen het met plezier en zijn benieuwd hoe je het in je eentje ervan af gaat brengen. Vast wel goed. Geniet nog samen van de rustdag. Groetjes inge
  5. Eric en Anne:
    21 mei 2015
    Jammer dat Timo er mee stopt, Respect zover jullie al zijn gekomen Geniet van de leuke bezienswaardigheden en de tocht, genieten wij van de leuke verhalen en foto's :-)
    Groetjes van ons.