Dag 5

18 mei 2015 - Hemsbach, Duitsland

Maandag 17 mei

Bacharach - Hemsbach
Dagafstand 119km

Wakker geworden met de eerste lichaam's protesten. Timo hoest veel en houd zichzelf wakker. Ik voel de jeuk van opkomende koorts blaartjes op mijn onderlip. Nog even een praatje met onze camping buurman gemaakt die uit Emmen kwam. Mensen zijn toch altijd benieuwd waar de reis naar toe gaat. Om 9.15 uur vertrokken we en niet veel later hebben we de Eifel achter ons gelaten. Het landschap wordt weer vlakker en we gingen op weg naar Nierstein. Van hieruit is de route door Reitsma aangepast. De bestaande route gaat over de Allbergpas, maar de tunnel is op dit moment gesloten door werkzaamheden. Hierdoor zijn de auto's en vrachtverkeer genoodzaakt om ook over die route te gaan. Daarom heeft hij een omleidingsroute bedacht en dat wordt vanaf 2016 ook de vaste route. In Nierstein voor de laatste keer met de pont over Rijn gegaan. Hier verlaten we de Rijn. Die gaat verder naar Bazel, en wij gaan richting Oostenrijk. De fietspaden zijn hier een stuk beter. Af en toe een gravelpad, maar door de weilanden en bossen schiet het mooi op.  Ineens staat er een ree in de verte op het fietspad. Mooi gezicht hoe die het bos inschiet. Na 80km ongeveer besluiten we om bij een supermarkt inkopen te doen en de volgende camping te pakken. Bleek dus achteraf nog bijna 40 km te zijn. Campings zijn dus dun bezaaid hier. Moe maar wel voldaan van ons nieuwe record, pakken we ons boeltje van de fiets en ik begin maar meteen met het eten. We hebben een reuze honger na meer dan 6,5 uur op de fiets te hebben gezeten en een gem. van net geen 18 km.