Dag 3

16 mei 2015 - Remagen, Duitsland

Zaterdag 16 mei
Monheim am Rhein - Remagen
Dagafstand 86km

Dat ik geen schrijverstalent bezit wist ik, en een blog bijhouden is ook de eerste keer. Maar na een paar keer wordt je er toch handiger in, denk je. En dan gaat het weer mis zoals gisteravond. Hele blog bijna klaar, weg was alles in één keer.
Vanmorgen had Timo onze buurvrouw ontmoet, die hem spontaan 2 mokken koffie aanbood. Dat noem ik nog eens naastenliefde. Vriendelijk bedankt en toen weer op de fiets. Met een waterig zonnetje, reden we richting  Köln. Midden door de stad langs de Dom. Unieke zwarte grauwe enorme kerktorens die de verwoesting van de bombardementen hebben doorstaan. De eerste regendruppels, wel of geen regenkleding aan. Gelukkig de hele dag niet nodig gehad. Geruisloos rijden we de heuvels binnen tussen de Rijn. Timo noemde het al bergen. Heb hem maar verzekerd dat tegen die tijd dat de echte bergen zich aandienen, dat hij wel inmiddels getraind is. Aangekomen in Remagen zien we de peilers staan van de brug die de oorlog ook niet overleefd heeft. Hier is fel om gevochten om dat dit de laatste intact gebleven brug was , waardoor de Amerikanen verder met hun opmars konden. Allebei moe van de eerste drie dagen, besluiten we hier onze boodschappen te doen voor het weekend. Camping naast de brug wordt onze overnachting. Inmiddels regen het nu wel. Gelukkig mijn tarp bij me en zitten lekker droog voor de tent.

1. Inge Ridder:
    16 mei 2015
    Hallo Richard. Geweldig hoe jullie het doen. Wij wensen jullie een goed vervolg en een warme lange nacht toe. Erik en Inge
  2. Karin:
    16 mei 2015
    Zoooo grappig hoe jullie de gebeurtenissen tijdens de tocht verschillend kunnen beleven. Dikke kus
  3. Herman:
    GROTE KJLASSE. Jolanda Herman en Cas
  4. Herbert Bikker:
    17 mei 2015
    Hallo Richard en Timo. Mooi dat het nog steeds goed fietsweer is. Meer heb je niet nodig. Gaaf om te zien dat je schrijverstalent hebt. Wie had dat gedacht! Veel plezier en voor Timo veel spierontwikkeling gewenst.
  5. Jos en Anneke:
    17 mei 2015
    Het Richard. We lezen dat jullie het erg naar jullie zin hebben. Ga zo door!
  6. Gerrit:
    17 mei 2015
    Zag je blog op Facebook, ben oud collega van Karin, vind het leuk om jullie te volgen, vind dit altijd mooie prestaties van mensen die zoiets ondernemen. Wens jullie nog veel succes en veilige rit.
  7. Lars:
    17 mei 2015
    Pap en Timo! Wat een (conditie en) doorzettingsvermogen zeg, 86 km is tot nu toe jullie kortste dagafstand! Heel erg leuk om te lezen dat jullie nog zoveel geschiedenis tegenkomen. Nemen jullie een of twee dagen rust? Succes!!
  8. Gerrit wevers:
    17 mei 2015
    Richard en timo veel succes wel knap als je dit samen doet . Wens je nog veel kilometers en uiteraard zonder lekke banden .of iets anders en mooi lekker fietdweer. Groeten fam wevers
  9. Dick en Jennie:
    18 mei 2015
    Wat leuk om te lezen dat we weer een avontuurlijke persoon in de familie zit.We vinden het klasse, en als je eens zonder werk komt kun je wel schrijver worden, het is heel leuk om je verslag te leven,veel succes samen. Geniet er van samen,groetjes van Dirk en Jennie.