Dag 2

15 mei 2015 - Monheim am Rhein, Duitsland

Vrijdag 15 mei,

Xanten - Monheim am Rhein

Dagafstand 102 km

De eerste nacht in het tentje is altijd weer even wennen. Het weer zag er goed uit en niet veel later zaten Timo en ik al te ontbijten in het zonnetje. Na een vliegende start met de wind in de rug en over goeie fietspaden, zagen we eerste rokende pijpen van het Ruhr gebied. In mijn gps had ik de rheinradweg geladen, en die bracht ons ook dwars door de de Duitse steden zoals Duisburg. Toeval of niet. maar ik belande pal voor de grote Mega Zoo, waar we een paar jaar geleden voor mijn werk een twee verdiepingen hoge dierenzaak ingericht hebben. Na soms ook flink wat tegenwind, en iets mindere fietspaden bereiken we Düsseldorf. Op de zonovergoten boulevard is het gezellig druk, waar wij weer onze laatste pauze hadden. Hierna kwamen we aan bij een camping aan de Rijn, waar we onze tentjes mooi aan het water konden zetten. Die Duitsers reageren toch enigszins vreemd op het antwoord waar we naar toe gaan.

1. Gerry:
    Ha Richard en Timo,
    Wij zitten ook aan de Rijn, maar dan in Bazel. Morgen rijden wij jullie symbolisch tegemoet!!
    Sterkte en succes en vooral veel genieten!
    Groetjes,
    Harry en Gerry
  2. Munster:
    16 mei 2015
    Dag Rischard en Timo goed geslapen ?Goede Reis verder en veel mooi weer gewenst .Jullie gaan vast veel zien Gr voor jullie Opa en Oma
  3. Bert:
    16 mei 2015
    Blijf maar lekker daar Want hier in Almelo regent het. Zet m op mannen. Immer gerade aus!
  4. Pa en ma:
    16 mei 2015
    Mooi om je reislogger te lezen ,en dat jullie het leuk hebben en dat alles goed gaat nog veel fietsplezier en mooi weer hier is het koud en nat

groetjes pa en ma