Dag 1

14 mei 2015 - Xanten, Duitsland

Donderdag 14 mei

Almelo - Xanten

Dagafstand 110km

Familie was er uiteraard om ons uit te zwaaien. Nadat Ronnie voor een smakelijk lunchpakket had gezorgd , en die ingepakt hadden, konden we dan echt los. Na een frisse morgen, brak de zon s'middags er goed door. Via Delden-Twickel, Eibergen, reden we bij Aalten de grens over. De route die ik mijn gps had ingeladen, bracht ons op de snelste manier naar de Rijn. Daar aangekomen moesten we nog even met de veerpont naar de overkant voor de laatste kilometers naar Xanten. Blijkbaar is Hemelvaartsdag ook een fietsdag voor de Duitsers, want hier stond flinke rij wachtende voor de overkant. Nadat de pont twee keer op en neer was gevaren, konden we eindelijk mee. Uiteindelijk aangekomen op een camperplaats, die wel een plekje hadden voor twee tentjes. Voorzien van zeer luxe sanitair voorzieningen, waar we dan ook wel aan toe waren. Het begin is er, we zijn onderweg, naar Rome.

1. Gerry:
    16 mei 2015
    Hoi Richard en Timo,
    De eerste start is in ieder geval goed! 110 km is een mooi begin! Toppers zijn jullie hoor!! Veel succes en houd de moed er in! Het einddoel is Rome en dat wil je niet missen! Toen Goethe de poort van Rome binnenkwam bij piazza de Popolo was hij vol ontroering: Hij zag eindelijk na zijn lange reis De Eeuwige Stad!!! Ik gun jullie dat moment ook!! Zet 'em op!
    Groetjes,
    Gerry