Dag 21

4 juni 2015 - Ferrara, Italië

Donderdag 4 juni

Verona - Ferrara
Dagafstand 129 km

Gisteravond klopte Angela nog op onze deur. We hadden een bloemetje voor haar meegenomen en in de keuken op tafel gezet. Ze schudde met haar hoofd  en met een gezichtsuitdrukking dat dat nergens voor nodig wasgeweest. Wij vonden van wel, mijn was lag ook alweer keurig opgevouwen op ons bed. Om 6.15 uur hadden we afgesproken om te ontbijten. Wat lag er bij ons bord....een mooi lijstje met de afbeelding van Romeo en Juliet, waar Verona natuurlijk om bekent staat. Wat een stel bijzondere mensen. Na ons afscheid werden we opgehaald door de broer van haar die ons naar het vliegveld bracht. Afscheid genomen van mijn lieve schat en afgesproken dat we af te gaan tellen. Rome duurt nu niet lang meer.

Eenmaal weer terug bij het appartement nog gauw even afscheid genomen. Mijn fiets had ik al opgeladen dus ik kon meteen vertrekken. Het was nog lekker vroeg 8.15 uur, dus niet al te warm nog. Ze hebben me uitgezwaaid tot het eind van de straat. Eenmaal  de bocht om de knop omgedraaid en binnen 10 minuten was ik Verona uit. Gauw even een foto gemaakt van het einde Verona bord, we hebben hier toch samen een paar fantastische dagen gehad. Dat deze rit saai en misschien wel veel op Nederland lijkt had ik al wel gelezen. Maar vandaag was ook nog eens een keer bloedheet. De aflopen dagen in Verona waren ook al knap warm. Ik had twee petflessen van 1,5 ltr en nog een ltr fles, allemaal opgegaan en nog wat bijgevuld bij die tappunten die je onderweg in de dorpjes tegenkomt. Tot ongeveer 55km vanaf Verona zitten twee campings, maar dat vond ik een beetje te vroeg. De volgende word pas Ferrara, ongeveer 70km verder nog. Haal ik dat? Anders maar een Bed and Breakfast. Dus nog maar een tandje erbij en richting Ferrara. Dat werd dus uiteindelijk 129km. Half zeven s'avonds en totaal iets meer dan 7 fietsuren, in die warmte. Ik heb nog niet eerder zolang met volle bepakking op de fiets gezeten. Moe, bezweet,maar toch voldaan bereikte ik de camping. Kleren in de wasbak, lijntje gespannen en opgehangen want het zonnetje staat er nu nog.

1. Inge:
    5 juni 2015
    Richard, geweldig wat een topprestatie. Kwam dus goed uit dat je een paar rustdagen hebt gehad.