Dag 11

Zondag 24 mei

1e Pinksterdag

Augsburg - Diessen  am Ammersee

Dagafstand 65km

04.15 uur wakker van de regen. Wel weer even gedommeld. Om half zeven gelukkig droog, kun je toch alles weer buiten doen. Kwart voor negen was ik op weer weg. Dwars door Augsburg, en na een half uur zat ik weer op de route. Best een grote stad.
Onder een zwaar bewolkte hemel fiets ik een lange tijd langs de rivier Lech. Een saai lang stuk achter een wal van ongeveer 20 km over een gravelpad. Hier zet ik mijn oortjes maar weer op. Met goeie muziek gaat het een stuk sneller. Top 2000 heeft mijn lieve broertje er nog gauw even opgezet. Maar mijn eigen bandjes heb ik ook bij me: Pink Floyd, Pearl Jam, Coldplay, U2. Keus genoeg dus.

Na ongeveer 45km begin ik aan mijn lunch. Ik ben blijkbaar een snelle eter want na een kwartiertje zit ik weer op mijn fiets. Fiets het dorp Sankt Ottillier uit en wie zit daar op een bankje te lunchen? Precies Timo.....onze collega fietser Gert Kamphuis uit Terwolde. Hij was vertrokken op onze rustdag in Braunsbach. Hij is onderweg naar Verona. Binnen drie fietsdagen weer ingehaald. Samen zijn we verder gefietst langs de Ammersee. Na 65 km kwamen we aan bij een kleine camping in Diessen an Ammersee. Het weer was intussen aardig opgeklaard en besluit hier ook te blijven. Heb ik mooi even tijd om mijn kleren door een sopje te slaan.

1. Carla zijda:
    24 mei 2015
    Hoi Richard ik lees altijd met veel plezier je reisverhalen je weet het boeiend te vertellen leuk hoor veel plezier met de verdere reis
  2. Inge Ridder:
    24 mei 2015
    Hoi Richard. Ik ben het helemaal met Carla eens. Gelukkig valt het weer mee. Succes weer voor morgen. Groeten Inge
  3. Janette:
    24 mei 2015
    Hé Richard, knap hoor wat je aan het doen bent. Een duidelijk doel heb je voor ogen, petje af!
    Succes met het fietsen, we gaan je verder volgen.
  4. Munster:
    25 mei 2015
    Dag Richard wat leuk om die Bert weer te ontmoeten.Even bij praten ideeën op doen misschien Ga je nu weer je eigen weg volgen?Mooi verhaal ik hoop dat het met de regen een keer ophoud.doe rustig aan anders kom je kracht te kortFijne dag Gr Schoonouders.
  5. Pa en ma:
    25 mei 2015
    Beste Richard van daag voor het eerst wiffi gevonden prachtig om je reis verhalen te lezen en dat alles goed is wij staan nu in bernau aan chiemsee succes en en mooie en goede reis in gedachten fietsen we met je mee groetjes pa en ma roely en johan
  6. Gert:
    25 mei 2015
    Hey Richard, wo bist du jetzt ?
    Ik ben in Klais in een pension aangekomen na een dag ontzettend genieten van de rit.
    Heb dus ook al 10 km van de etappe van morgen afgesnoept.
    Het was nog wel een lange klim naar hier.
    Mijn briefjes gezien onderweg ?
    Nou, het ga je goed en veel fietsplezier he ( denk maar aan de 4 en 2 wielen)
    Ciao Gert