Dag 15

28 mei 2015 - Bolzano, Italië

Donderdag 28 mei

Glurns - Bolzano
Dagafstand 86km

Het ochtendzonnetje valt zo naar binnen als ik de rits van mijn tentje open doe. Ik hoor ineens Freddy Mercury in mijn achterhoofd galmen...."it's a Beautiful day....." Nou dat hoop ik dan maar. Gisteren viel in die afdaling mijn GPS uit de houder. Hij stuiterde wel meters ver over de weg, batterijen er uit.......mijn grootste vriend op dit moment. Met alleen wat beschadigingen deed die het gelukkig wel weer. Sta in iedergeval  al met behoorlijk verzuurde benen op.

Eenmaal op de fiets voelt het alweer een stuk beter. Het waait wel flink! Vandaar dat alles ook droog mee komt. Ik mag eigenlijk helemaal niet klagen want alle dagen heb ik het er nog redelijk goed van af gebracht. Ik kom nu ongeveer vanaf 900 mtr en de bedoeling is de camping te halen vlak voor Bolzano. Die ligt op ongeveer 240 mtr, dus ik moet nog eindje dalen. Het overgrote deel van de route gaat over een goed aangelegd fietspad door een groot fruitteelt gebied langs de rivier. Door het dal waar ik door heen fiets waait een flinke tegenwind. Aan mijn hoogtemeter merk ik wel dat ik aan het dalen ben, want echt hard gaat het niet. Als ik bij de eerste grote plaats Morena aankom, is de temperatuur al een stuk aangenamer. Hier doe ik maar gelijk mijn boodschappen voor het avondeten. Ik moet nog ongeveer 20 km, maar je weet maar nooit of je nog wat tegenkomt op de route. De resterende kilometers verlopen vrij saai langs de snelweg. Als ik Bolzano binnenrij wordt de camping al aangegeven. Het is ook behoorlijk druk als ik me meld bij de receptie. De temperatuur wordt hier aangegeven op 25gr. en het zwembad wordt ook goed gebruik van gemaakt. Ook door mij zometeen, de eerste op deze route.

1. Gert:
    Hey Richard,
    Eindelijk weer eens goede WiFi, wat reis he. Nou zondag zie jij jou Giulia weer, een mooi vooruitzicht.
    Groetjes Gert
  2. Gerrit wevers:
    29 mei 2015
    Richard. .knap hoor .leuke verhalen . Veel sucses verder groeten van gerrit en adri
  3. Roely en Johan:
    29 mei 2015
    Hoi Richard, topprestatie wat je doet, complimenten vanaf de Adratische kust waar wij momenteel, samen met je ouders, verblijven. We zaten al met spanning op het vervolg van je reisverslag te wachten. Met name je moeder begon zich al ongerust te maken (moeders eigen denk ik :-) ) Haar avond kan niet meer stuk en we hebben geproost op je bericht en een goed vervolg van je reis. Jouw persoonlijke prestatie, even helemaal back to basic, weg van alle hectiek, chapeau Richard, slechts een klein percentage doet je dat na. We kijken uit naar je volgende verslag en wensen je een voorspoedige voortzetting. Hartelijke groeten van ons allen (dikke knuffel van je moeder). Adios
  4. Roely en Johan:
    29 mei 2015
    Hè Richard, een vraagje van ons: hoeveel hout heb je besteld :-)
  5. Inge Ridder:
    29 mei 2015
    Hoi Richard. Fijn om weer iets te lezen. Gaat allemaal prima lezen we. Succes verder hoor. Groetjes Inge