Dag 24

7 juni 2015 - Ponte Messa, Italië

Zondag 7 juni

Cesenatico - Ponte Messa
Dagafstand 63km

Op dit moment als ik dit schrijf, zit ik heerlijk af te koelen aan het zwembad van camping Marécchia in Ponte Messa. De temperatuur is weer flink opgelopen vandaag. De Apennijnen stonden op het programma. Deze brengen mij nog naar bijna 1000mtr de komende dagen. Ik had al besloten om niet verder te gaan dan de etappe die vandaag in het boekje stond, naar ongeveer 350 mtr.  Als ik de etappes uitrij die ik nu nog voor de boeg heb, sta ik zaterdagmiddag in Rome op het St. Pietersplein.

De rit ging licht glooiend naar de eerste heuvels. Op mijn GPS staan de hoogtemeters weer op het scherm. De eerste 100 hoogtemeters merk je bijna niet. Als de route weer een natuurgebied in gaat word het als maar mooier. Dit keer een mooi open gebied, geen bossen en plassen water zoals gisteren. Het is echt een zondag. Op de golfbaan die ik passeer is het druk maar op het pad ook. Mountainbikers vooral. Als ik stop voor een fotomoment, staan er twee Italianen met hun fiets te kijken. Ze willen meteen weten waar ik naar toe ga en waar ik vandaan kom. Gelukkig kan er één Engels. "My respect" krijg ik te horen en hij geeft mij een 'high five'. Ook nog niet eerder meegemaakt.

Nadat ik mijn broodje op had tegen twaalf uur, begon de hoogtemeter flink op te lopen. Door de kleine dorpjes slinger ik zo naar 300 mtr. Ik merk nu wel dat het klimmen in de warmte meer van je vergt. Als ik door mijn eten heen ben, gooi ik er bij het volgende plaatsje een Magnum bij achter aan. Het laatste stuk gaat over de gewone wegen. Als ik de camping nader, zie ik het zwembad beneden van de weg liggen. Met de 30 gr. meter aan de weg, geeft dat een enorm verfrissend gevoel. Parkeer mijn fiets bij de receptie en wordt door jonge mensen in het Engels geholpen. Met een mooie plek in de schaduw op een prachtige camping, zit ik even later heerlijk in het zwembad. Maar even nog niet denken aan morgen.

1. Munster:
    7 juni 2015
    Dag Richard het is Zondag avond en ik zag dat jou reisverhaal er al op stond Volgens mij gaan jou spieren protesteren.Neem even rust ja dat is weer een gezegde van schoonmoeders doe kalm aan Richard waar je ook ben we denken aan jou en voor staks welterusten Je schoonouders.
  2. Regina:
    7 juni 2015
    Hee Richard super prestatie. Leuke verhalen. Mooi veda goa. Groetjes Ronnie en Regina
  3. Pa en ma:
    8 juni 2015
    Lieve richhard wij zijn echt onder indruk van precetatie wat je nog elke dag doet na zo veel km je bent voor onsnog beter als pantani die was ook goed maar je bent voor ons de beste.dikke knuffel pa en ma xxx
  4. Roely en Johan:
    8 juni 2015
    Hoi Richard, de laatste loodjes wegen het zwaarst. Een gezegde dat voor een persoon met jouw mentaliteit en inzet geen ontmoediging maar juist een uitdaging is. Als je deze reactie leest ben je alweer een stukje dichter bij je einddoel: ROME. Wij blijven je met respect en bewondering volgen. Succes en hartelijke groeten, Johan en Roely