Dag 10

23 mei 2015 - Augsburg, Duitsland

Zaterdag 23 mei

Ellwangen - Augsburg
Dagafstand 120km

Gisteravond nog even het oude centrum in gegaan van Ellwangen. Midden in het centrum was gratis WiFi en een dönerzaak voor mijn neus. Bingo, hoef ik niet te koken. Even geskyped met het thuisfront, en de blog bijgewerkt. Voor mijn camera heb ik WiFi nodig, dan laadt de iPad de foto's zo over. Wat een techniek, prachtig.

Vanmorgen vroeg wakker geworden door de kerkklokken, zes uur . Het ging maar aan één stuk door. Dat was in Braunsbach ook al het geval. Ze zullen er dan wel uit moeten. Kwart voor acht zat ik op de fiets. Even later zat ik op de klim over de Schwäbisch Alb. Het hoogste punt op mijn GPS was 652 mtr. Daarna de afdaling richting de Donau. Hier ging het mooi rustig langs een oude spoorlijn. De volgende camping na 70 km, zou in Dillingen an der Donau zijn. Maar ik voelde me goed en het was nog maar 13.15 uur. Dus op naar de volgende, 45km verderop. Het weer is goed, licht bewolkt, 18gr, prima fietsweer. Even de boodschappen gehaald in Augsburg voor 2 dagen, pinksterweekend zal alles wel dicht zitten. Gelijk weer een paar kilo extra aan de fiets hangen. Half zes bereik ik camping Bella Augusta, mooi opgeschoten vandaag.

1. Inge Ridder:
    23 mei 2015
    Hai Richard. Wat een kilometers weer gehaald. Super. Succes alvast voor morgen. Groetjes Inge
  2. Munster:
    23 mei 2015
    Misschien ben ik wel de eerste Richard want ik leef erg mee en zit er dan ook met mijn neus bovenop.Fijn met zo,n dag dat je op kunt schieten.Ik wens jou weer een goede nachtrust pap je warm in en denk aan het thuisfront dan slaap je zo in goede fietstocht verder en tot dan Gr liefs welterusten papen mam Munster
  3. Gerrit wevers:
    23 mei 2015
    Hallo richard. Kanjer kilometervreter echt knap van jouw een prestatie . Geweldig .nog veel succes gewenst groetjes gerrit en adri
  4. Bert verwey:
    24 mei 2015
    Beste Richard , geweldig wat een doorzettings vermogen, respect,en petje af voor je.
    Ik weet dat je een doorzetter ben! Dus dit gaat helemaal goed komen.
    Groeten Bert en Janny .
  5. Munster:
    24 mei 2015
    Dag Richard goed geslapen .Weer lekker. aan het fietsen nog wat beleefd?we wachten jou reisblog wel af Want het is Zondag.Voor jou geen rustdag.Veel Gr je schoonouders liefs